Otevřený dopis majitele JEREMI sport

Vážený kliente,
    s ukončením spolupráce s firmou MS odpovídáme denně na dotaz, že sice máte Jeremi rádi, ale proč byste u nás měli nadále zůstat? Jestliže nepatříte ke skupině kritiků všeho, co není zdarma či za zlomek ceny pak mi dovolte, byť trochu zdlouhavě, podělit se s Vámi o náš pohled na celou situaci:

    Asi tušíte, že podnikání ve službách (obzvlášť ve sportu) není v podmínkách střední Evropy nic jednoduchého. Ceny za potraviny, auta, elektroniku a další zboží se již přiblížily vyspělým státům, ale ceny za služby v našem odvětví nedosahují ani 50% cen v zahraničí, i když náklady (vyjma mzdových) jsou v současné době téměř srovnatelné. Podnikání v tomto oboru je opravdu běh na dlouhou trať a to nesmíte ještě nikdy zakopnout.

    Proto se také na našem trhu – na rozdíl od vyspělých zemí – etablovaly různé firmy nabízející systém kartiček a benefitů. Na těchto vyspělých trzích by takový způsob podnikání velmi silně narazil na většinovou loajalitu klienta k jeho sportovnímu centru. Nechci vypisovat jmenovitě jednotlivé firmy. Jejich společným znakem je získání významného postavení na našem trhu po prvotní investici v řádu miliard Kč (například: https://www.forbes.cz/cesky-fitness-trh-vyluxovala-polska-firma-a-rozjela-tovarnu-na-kondici ). Poté začnou udržovat své partnery (jednotlivá sportovní centra) na hranici prosperity. Nakonec vybrané za výhodných podmínek skoupí. Asi Vám nemusím vysvětlovat, že to málo, co ze sportu jako zisk zůstane, odtéká do okolních zemí, kde sídlí vlastníci těchto firem. Když se nad tím zamyslíte, nezbývá než dojít k závěru, že jsme po revoluci privatizovali průmysl a banky do zahraničí (dnes se můžeme jen dohadovat, zda to bylo či nebylo výhodné) a v současné době se něco podobného v menším děje s naším sportem. Mně osobně se nechce za pár let vysvětlovat svým vnoučatům, proč musí jít sportovat do zařízení, která vlastní zahraniční firmy. A věřte mi, že pak už kartičku za pár stokorun nekoupíte.
    Můžete zcela legitimně namítnout, že VW a Škoda jsou fajn auta a vlastníci těchto firem slušní podnikatelé. Vaše děti či vnoučata si ve sportovních zařízeních zahraničních vlastníků také dobře zasportují a určitě nebudete daleko od pravdy. Jedná se o úhel pohledu a (nechci používat zprofanovaný výraz „národního“) cítění.
    Dalším z mého pohledu relevantním argumentem je můj osobní názor, že končí doba, kdy bylo vše (hlavně služby) zadarmo, a lidé by si tento fakt s nárůstem životní úrovně mohli začít uvědomovat. Vidíte-li např. vozový park u nás v centru na parkovišti, běžně potkáte vozy v hodnotě nad milion korun a nezřídka výrazně dražší. Zajdete-li s manželkou, přítelkyní, či dcerou na lepší večeři v Praze, běžná útrata pro oba vyjde zhruba na 1 500 Kč, to si ale nesmíte libovat ve vybraných lihovinách a drahých vínech. Proto si myslím, že srovnatelná částka investovaná u nás do měsíčního sportování pro jednoho klienta málo koho přivede do finanční nouze. Většina našich klientů ji ani významně nezaznamená ve svém rodinném rozpočtu. Nám však podobný příjem zajistí v dnešních cenách možnost udržet dostatečný standard a získat volné prostředky na investice do budoucna. Jak možná správně tušíte, žádné MIMOŘÁDNÉ nabídky ve skutečnosti nejsou, za každou takovou je vždy promyšlený podnikatelský plán.
    Na závěr chci dodat, že i já rozumím klientům, kteří těchto slevových akcí využívají, neboť při dobrém využití těchto benefitů nemohou běžná centra (neakceptující tyto benefity) v nabídce konkurovat. Je to zkrátka o úhlu pohledu a o patnácti stovkách měsíčně. Ještě se můžete zeptat (i mne tato otázka trápí), proč tento názor nesdílí i většina ostatních center. Pak Vám popravdě odpovím: „to opravdu nevím.“
    Naše klienty máme rádi, vážíme si jich a chtěli bychom tu pro ně být třeba i za sto let, ale bez jejich pochopení a pomoci to bude obtížné.

S pozdravem majitel JEREMI sportu